עיצוב זרי פרחים לכלות

עיצוב זרי פרחים לכלות – זרי כלה מעוצבים

אלמנטים חשוב בכל חתונה שהיא הנו הפרחים. ניתן לשלב פרחים נהדרים בכל מקום וזמן במהלך החתונה, החל ממעמדי פרחים המפוזרים בקבלת הפנים, דרך הפרחים על מסלול ובמת החופה ועד לאגרטלי הפרחים המוצבים על שולחנות האורחים. בנוסף לאלו, זרי כלה מקבלים מעמד מיוחד, שכן הם נועדו להאדיר ולהשלים את מראה הכלה.

זרי כלה – משמעות המנהג בהסטוריה היהודית

אין ספק כי זרי הכלה התפתחו באופן משמעותי בשנים האחרונות, כאשר ישנו מגוון עצום של פרחים נהדרים מהם ניתן לבחור. עם זאת, הם היו פה עוד מימי קדם. בעבר, כלות צעירות נהגו לאחוז בזר פרחים נהדר לא בשביל היופי אלא דווקא בשביל הריח. מאחר וומרבית האנשים היו אז עניים כדי להתרחץ באופן יומיומי, אנשים היו עם ריח רע. כמובן שכלות כן התקלחו ביום החתונה, אולם זר פרחים סייע ליצירת ריח טוב יותר לכלה והבליט אותה מכל היתר. כיום, זרי כלה הנם אלמנט דקורטיבי, שאמנם מפיץ ריח טוב, אולם נועד בעיקר לבדל הכלה מבחינת המראה שלה.

מאילו פרחים מכינים זרי כלה

הפרחים מהם מכינים את זר הכלה עברו שינוי במהלך השנים. בעבר, כלות נהגו לאחוז זרי פרחים לבנים או בהירים, שסימלו את טוהר הכלה. עם זאת, בשנים האחרונות, יותר כלות נוהגות להתאים את הפרחים לשמלה ולעיצוב האולם כולו. על כן, צבעים עליזים, כגון ורוד, אדום וצהוב, נכנסו אל זרי הכלה. לרוב, זרי כלה כוללים פרחים כגון ורדים, סחלבים ושושנים. ניתן להשיג פרחים אלו בכל חנות פרחים בארץ, בין אם מדובר על פרחים בירושלים או פרחים במטולה.

בחירת זרי כלה מעוצבים על ידי שוזרת פרחים מקצועית

בכדי לבחור את הזר היפה ביותר מומלץ לבחון שלושה אלמנטים עיקריים – גודל, צבע וסוג. מוטב שלא לבחור זר גדול במיוחד, אלא זר ממוצע או קטן, הנוח לאחיזה. מבחינת הצבע, ניתן לבחור מבין צבעי הקשת, אולם מוטב להתאים את צבעי הזר אל השמלה או להיעזר בצבעים בהירים ונייטרלים.

מבחינת הסוג, ניתן לבחור פרחים העשויים משי, שאינם אמיתיים אך מחזיקים לאורך זמן, או פרחים אמיתיים. במידה ואתן בוחרות פרחים אמיתיים, יש להתאים את הפרחים לעונת החתונה. לכן, גם אם תבקשו להאדיר את החתונה עם זרי פרחים בירושלים, מוטב לבחון האם החתונה מתרחשת בחורף או בקיץ, ולבחור את הפרחים בהתאם.

זרי פרחים לבן לכלהזר פרחים לכלה

פרחים בעמק יזרעאל מזמינים אצלנו